loading...
Armoo
armoo.co بازدید : 32 شنبه 09 فروردین 1399 نظرات (0)

چه نوجوانانی دارای روحیه بسیار حساس هستند؟ نوجوانان بسیار حساس با یک تلنگر کوچک دچار احساسات شدید روحی می شوند که این احساسات گاها باعث خوشحالی بیش از حد آنان و یا باعث ناراحتی و غم آنان می شود. آیا نوجوان شما بسیار حساس، عاطفی و واکنش پذیر است و به راحتی تحت تأثیر انرژی و خلق و خوی دیگران قرار می گیرد؟ آیا نوجوان شما دارای شخصیت شهودی است، غالباً قادر است ذهن شما را بخواند یا بیش از حد با پریشانی عاطفی دیگران همدلی می کند؟ آیا فرزند شما در عین اینکه باهوش است و استعداد آکادمیک دارد، در مدرسه با مشکل رو به رو است؟  آیا گاهی اوقات تعجب می کنید که نوجوان شما آنقدر احساساتی را تجربه می کند که منجر به اضطراب یا افسردگی اش می شود؟ در این مقاله از آرموو نگاهی داریم به رفتار ها و خلق و خوی های نوجوانانی که دارای روحیه بسیار حساس هستند.


تربیت فرزند نوجوان بسیار حساس یا “فوق العاده احساسی” می تواند یک تجربه ناامیدکننده، گیج کننده و سخت باشد. نوجوانانی که بسیار حساس، عاطفی و دارای شخصیت شهودی هستند در مقابل چالش های روزگاری که در پیش دارند می توانند بسیار شکننده و نا امید شوند. چالش هایی که در طول مسیر زندگی به خصوص در دوران نوجوانی ممکن است آسیب های بسیار زیادی را به افراد وارد کند. والدین باید در ابتدا با استفاده از مشاوران متخصص این احساسات را در فرزند خود شناسایی کنند و مسیر درست را به فرزند خود نشان دهند.


نوجوانان احساسی دارای چه نوع مشکلاتی هستند؟

 

  • در مدرسه و روابط دوستانه خود دچار مشکل می شوند
  • معمولا دارای عدم تمرکز هستند
  • اعتماد به نفس کافی برای انجام کار های خود ندارند
  • همیشه کاری را انجام می دهند که در آینده از آن پشیمان می شوند
  • کنش هایی که از خود نشان می دهند اغلب بدون فکر است
  • در اغلب اوقات احساس غم و افسردگی دارند

 


چه مواردی عامل به وجود آمدن روحیه حساس در نوجوانان است؟

 

  • ژنتیک گاها روحیه حساس در نوجوانان ژنتیکی است و از طریق والدین منتقل می شود
  • استرس بیش از حد در دوران کودکی و وقوع اتفاقی ناگوار که در دوران کودکی فرد با آن رو به رو شده است می تواند یکی از عوامل به وجود آمدن روحیه حساس در دوران نوجوانی شود

 چه رفتار هایی روحیه حساس نوجوانان را بیشتر و خاص تر می کند؟

 

 

  • جدال میان والدین– با توجه به شخصیت شهودی که این افراد دارند، بیش از حد احساسات محیط اطرافشان را جذب می کنند، دعوا و یا جر و بحثی که والدین دارند می تواند تأثیرات بسیار منفی ای بر آنان داشته باشد و غم و اندوه زیادی را به آنان وارد کند.
  • نداشتن هم صحبت در خانواده – نوجوانانی که در خانواده کسی با آنان هم صحبت نیست روحیه حساس بیشتری دارند. تک فرزند ها و فرزندان کوچک بیشتر در معرض هستند.

 

واکنش های نوجوان حساس چگونه است؟

 

  • ممکن است برای کاهش احساسات بسیار زیادی که در آن غوطه ور می شوند دست به اعمال ناشایستی بزنند که باعث آسیب های جدی به آنان شود
  • پر خوری، افسردگی، مشکلات مزمن بهداشتی و بیماری های روانی همواره جزو عواقب و کنش های این دسته از نوجوانان است
  • خشونت های غیر عادی و آسیب رساندن به خود و دیگران نیز از کنش های مخرب این افراد می تواند باشد

مشاوره برای نوجوانان دارای روحیه حساس

 

مشاوره می تواند به نوجوان بسیار حساس شما کمک کند تا مرزهای عاطفی و تعادل را حفظ کرده و بتواند یک مسیر سالم را در پیش گیرد.  بسیاری از نوجوانان بسیار حساس هیچ تصوری ندارند که چرا آنها نسبت به هم سن و سالان خود احساسات بیشتری دارند و گمان می کنند این یک مشکل درونی است که راه فراری از آن ندارند. آنها ممکن است احساس متفاوت بودن و  یا منزوی بودن کنند، اینجاست که مشاوره می تواند بسیار مؤثر باشد. در جلسات مشاوره،  نوجوان شما می تواند درک کند که چه کسی است، چرا او اینقدر تحت تأثیر احساسات و انرژی دیگران قرار می گیرد و چگونه می تواند آرامش و آسایش بیشتری پیدا کند. هنگامی که نوجوان شما این خودآگاهی را افزایش می دهد و می فهمد که حساس بودن یک هدیه و یک چالش است، می تواند شروع به حرکت بهتری در تمام جنبه های زندگی خود کند. نوجوان شما می تواند از تأثیر انرژی خارجی آگاه شود و یاد بگیرد که چگونه باید مرزها را پایه ریزی کند و توجه بیشتری به خرج دهد تا درگیر احساسات ناخوشایند نشود.


مشاوره برای نوجوانان با روحیه بسیار حساس

armoo.co بازدید : 35 چهارشنبه 06 فروردین 1399 نظرات (0)

پیدا کردن دوست همواره مهمترین مسأله برای کودکان و نوجوانان است. مهارت های ارتباط برقرار کردن، از جمله مهارت هایی هستند که در پی آن روابط اجتماعی قوی برای هر فرد می سازند و موجب به وجود آمدن روابط دوستانه و صمیمی میان افراد جامعه می شوند. فراگیری مهارت دوست یابی برای کودکان و نوجوانان بسیار ضروری است، زیرا به آن ها کمک می کند هنگام ورود به اجتماعی و آشنا شدن با هم سن و سالان خود احساس اعتماد به نفس کنند. کودکان و نوجوانان برای شروع ارتباط گرفتن و دوستی با هم سن و سالان ویا حتی بزرگسالان نیاز به دانستن روش ها و راهکارهایی ساده و مناسب دارند.

 

سد ها و پل های دوستی

به فرزندان خود بیاموزیم در برقراری ارتباط با دیگران آسیب هایی وجود دارد که هر کدام از آن ها می توانند عامل از بین رفتن ارتباط شوند. نکته بسیار مهم این است که برای برقراری ارتباط و پیدا کردن دوست، باید اخلاق خوش و نرمی داشت در غیر این صورت دیگران از ما دوری می کنند. کودکان و نوجوانان باید عملکردشان، اخلاق و نوع ادبشان بر رفتار دیگران با آن ها تأثیر بسیار زیادی دارد. تشخیص رفتار های مثبت در دوستی ها و ارتباطات، بخش مهمی از رشد و تحول اجتماعی است.

تبدیل سد دوستی به پول دوستی: همه ی ما گاهی ممکن است از سد های دوستی استفاده کنیم و باعث آسیب به روابطمان شویم. اگر می خواهیم دوستان بیشتر و روابط بهتری داشته باشیم باید بتوانیم سد های دوستی را به پل های دوستی تبدیل کنیم. با رفتاری هایی همچون دعوت کردن به بازی، همدلی، هدیه دادن، تحسین کردن می توانیم سد های دوستی را به پل های دوستی تبدیل کنیم.

تعیین حد مرز دوستی
تعیین حد و مرز، یکی از مهمترین مهارت های در روابط بین فردی است. اکثر افرادی که در روابط دوستی خود مشکل دارند از این مهارت بی بهره اند و یا روش های استفاده از این مهارت را نیاموخته اند. مرز گذاری به این معنا است که در روابط بین فردی حریم داشته باشیم. هر دوستی باید نسبت به ویژگی هایی که دارد یک حریم خاص داشته باشد، برخی افراد دوستان صمیمی ما هستند و حریم آن ها با دیگران باید متفاوت باشد.
پایان دوستی و خطر طرد شدن
با گسترش شبکه ی روابط اجتماعی در کودکان و نوجوانان خطر طرد شدن آن ها افزایش می یابد. طرد شدن بسیار سخت و غم انگیز است اما چگونه می شود با آن کنار آمد؟ در این زمان باید والدین به فرزندان خود بگویند که این اتفاق ممکن است بار ها و بار ها اتفاق بیوفتد و مهم نوع واکنش به این نوع موارد است که می تواند عزت نفس شمارا بالا ببرد. راه های کنار آمدن با این نوع مسأیل را به فرزندان خود بیاموزید و به گونه ای با آن ها همدلی کنید و بگویید این اتفاق برای آن ها نیز افتاده است.

حل اختلاف بین فردی
در دوران دبستان و دبیرستان با افزایش روابط با گروه همسالان، اختلاف نظر ها و تعارض ها میان کودکان و نوجوانان افزایش می یابد. در نزدیک ترین روابط بین فردی نیز اختلاف نظر وجود دارد و حتی ممکن است با جر و بحث و دعوا و قهر کردن همراه باشد. نکته بسیار مهم آن است که در جوامعی که ما در آن زندگی می کنیم دعوا و جر و بحث پایان یک رابطه است در حالی که این یک برداشت غیر واقع بینانه است، زیرا عدم وجود جرو بحث و تعارض نشانه بی تفاوتی و خنثی بودن است و چنین رابطه ای سالم نیست. در این موارد باید کودکان و نوجوانان بیاموزند که چگونه پس از جر و بحث باید با گفتگو کردن روند دوستی را بهبود ببخشند و اختلافات را برطرف کنند.

مذاکره
زمانی که بین دو طرف تضاد وجود داشته باشد، باید برای پیدا کردن راه حل میان خودشان به بحث و گفتگو بپردازند تا خواسته های دو طرف شنیده شود و بررسی گردد. بدانید که مواردی که باعث اختلاف و جر و بحث می شود مانند خیابان یک طرفه نیست و نباید با قهر کردن به آن خاتمه داد. قهر کردن نشانه ضعف در هر انسانی است و برنده کسی است که با صحبت کردن اختلافات را برطرف کند.

اجتماعی تر شدن کودکان و نوجوانان
اجتماعی تر شدن بچه ها باعث می شود به گروه هایی مثل تیم ورزشی، باشگاه ها و غیره ملحق شوند. به همین دلیل آن ها بیش از پیش به همکاری نیاز دارند. همه ی افراد در جریان همکاری با دیگران، داد و ستد، هنر مصالحه و احساس رضایتمندی از رسیدن به اهداف تیمی را یاد می گیرند. ورود به گروه های آموزشی، ورزشی، هنری می تواند در رشد و بهبود روابط دوستی تأثیر بسیار زیادی بگذارد.

armoo.co بازدید : 34 سه شنبه 05 فروردین 1399 نظرات (0)

آیا نوجوان شما به صورت مداوم مضطرب است و یا قادر به استراحت نیست؟ آیا نوجوان شما نیزکمال طلب شده و در تلاش است تا هیچ اشتباهی مرتکب نشود، به حدی که فشار برای رسیدن به موفقیت تقریباً او را فلج کرده؟ آیا نوجوان شما دارای علائمی همچون سردرد های بی علت، بی خوابی، معده درد، ضربان قلب شدید، عدم تمرکز، پر اشتهایی یا کم اشتهایی است و برای از بین بردن اضطراب هایش سعی دارد تا با مواد مخدر و یا سیگار خود را آرام کند؟ تماشای نوجوانی که از استرس و اضطراب رنج می برد، می تواند یک تجربه نگران کننده، ناامیدکننده و حتی ترسناک برای والدین باشد، به خصوص اگر اضطراب در فرد تشدید پیدا کند و نوجوان دست به اعمالی بزند که آینده اش را به خطر بیاندازد. معمولا در این شرایط والدین با نصیحت کردن و یا تنبیه سعی دارند تا فرزند خود را آگاه کنند و به راه راست بکشانند اما نوجوانان از نصیحت بیزارند و این رفتار والدین باعث آزار بیشتر شان می شود. در این بخش مقالات آرموو نکاهی داریم به انواع اضطراب در نوجوانان و راه های درمان آن.


اضطراب در نوجوانان یک امر شایع است

 

بهتر است والدین بدانند که اضطراب در نوجوانان بخشی از بلوغ و روند عادی بزرگ شدنشان است. نوجوانان تحت فشار فزاینده ای برای بیشتر دیده شدن قرار می گیرند، خواه در مدرسه، ورزش، روابط میان همسالان یا سایر فعالیت هایی که دارند. بسیاری از آنها تلاش می کنند تا به گونه ای از فعالیت خارج از برنامه که مدرسه یا والدین خواستار آن است سرباز بزنند. فکر به آینده یکی از بزرگترین دغدغه آن هاست، افکاری همچون: من در چه دانشگاهی قبول شوم بهتر است؟ رشته تحصیلی ام آیا می تواند آینده ام را تضمین کند؟ رؤیاهایم چه می شوند؟ من یک ورزشکار خوب هستم یا باید به حرف والدینم گوش دهم و به تحصیلاتم ادامه دهم؟ همین موارد، فشار برای پیشرفت می تواند نوجوانان را به حاشیه رانده و آنها را به افکار نگران کننده سوق می دهد، که بر مغز و سیستم های عصبی آنها آسیب های جدی وارد می کند. اگر استرس و اضطراب های نوجوانان در ابتدا توسط والدین نادیده گرفته شود تشدید پیدا کرده و باعث کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس در این افراد می شود که تا بزرگسالی به همراه شان خواهد بود.


لزوم استفاده از مشاوره نوجوانان

معمولا تا مشکل بزرگی برای نوجوان ما به وجود نیاید، نیاز به استفاده از مشاوره را برای فرزند خود نمی بینیم. بسیاری از والدین با توجه به درگیری های ذهنی و کاری ای که برای شان به وجود می آید متوجه رفتار های فرزندشان نمی شوند. باید گفت با برخورداری از روش درمانی مناسب، درمان اضطراب نوجوان می تواند بسیار مؤثر باشد. مشاوره برای نوجوانان می تواند برای رفع استرس و راهنمایی مناسب استفاده از ابزارها و مهارتهایی برای کمک به کاهش اضطراب و احساسات منفی نوجوان شما را فراهم کند. مشاوره نوجوان می تواند محرکها، الگوهای فکری، احساسات و باورهایی را که ممکن است نوجوان شما را به فاجعه بکشاند را در درون و پیرامون او کشف کند و برای آن چاره ای بیاندیشد تا مشکلات بزرگتری برای او به وجود نیاید. نوجوان شما بعد از مشاوره می تواند به:


اهداف واقع بینانه

تعادل در رفتار و عملکرد

مهارت گفتگو سالم با اجتماع و والدین

افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

 

آرامش روانی


بررسی چند سؤال والدین

من فکر می کنم که نوجوان من می تواند از درمان بهره مند شود ، اما من از هزینه و زمان نگران هستم چه راهی را پیشنهاد می دهید؟

 

ما شما را ترغیب می کنیم که درمان را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید و بدانید که اضطراب نوجوان شما تا چه اندازه بر توانایی ها و رفتار های او تاثیر منفی گذاشته است. اگر زمان و هزینه کافی برای مشاوره های حضوری را ندارید می توانید از مشاوران تلفنی کمک بگیرید و با کمترین هزینه و کوتاه ترین زمان مشکلات فرزند خود را برطرف و راه چاره را بیابید.  اگر نوجوان شما تحت فشار بیش از حد قرار دارد، مستعد اضطراب است یا مدتی است به صورت نهفته از آن رنج می برد، بعید است علائم اضطراب به تنهایی و بدون مشاوره از بین برود و حتی ممکن است بدتر شود. سطح اضطراب مداوما بالا می رود می تواند بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی و همچنین ظرفیت نوجوان شما برای پیشرفت تحصیلی تأثیر بگذارد.


فرزند من باور نمی کند که دارای مشکل اضطراب است چه راه کاری را پیشنهاد می دهید؟

 

بسیاری از نوجوانان از گفتگو راجع به مشکلات خود دوری می کنند و از درک رفتار های خود عاجزند. نوجوانان فکر می کنند که مشکلات شان را خودشان بهتر می توانند حل کنند و نیازی به صحبت کردن با یک فرد بزرگسال نیست. اغلب آنان تصور می کنند مشاوره تنها برای بیماران روانی است و تا صحبت از رفتن به مشاوره می شود می گویند مگر من دیوانه ام؟! و واکنش های هیجانی زیادی ممکن است از خود بروز دهند که آرامش خانه را بر هم می زند. بهتر است قبل از صحبت کردن راجع به مشاوره آنان را آگاه کنیم که از پس این مشکلات به تنهایی نمی تواند بر بیاید و یا با او همدلی کنید بگوییم ما نیز مشکلات این چنینی داشته ایم.


اضطراب در نوجوانان و راه های درمان آن


armoo.co بازدید : 37 دوشنبه 04 فروردین 1399 نظرات (0)

کنترل و مدیریت هیجان یکی از مهمترین بخش های هوش هیجانی است. اگر کودکان احساسات خود را به درستی کنترل کنند، می توانند با هر موقعیتی کنار آمده و با مشکلات مقابله کنند. شواهد نشان می دهد که کنترل و تنظیم هیجانات، نقش کلیدی در مدیریت خشم و کاهش پرخاشگری در دوره های اولیه رشد ایفا می کند. کنترل و تنظیم هیجانات به عنوان توانایی فرد در تغییر شکل دادن هیجانات یا ایجاد مکانیسم های مقابله ای به منظور مدیریت هیجان تعریف می شود. والدین و مربیان کودک باید با افزایش آگاهی کودکان در استفاده از روش های کلیدی کنترل هیجان به آنان کمک کنند تا دوران کودکی خوشی را پشت سر بگذارند و اخلاقیات ناشایستی از خود نشان ندهند. در این بخش از مقالات آرموو نگاهی داریم به ۹ روش کلیدی که در تقویت کنترل هیجان کودکان تأثیر گذار است.


برای اینکه استفاده از این روش ها نتیجه بخش باشد باید کودک با احساسات مختلف آشنا شده باشد و یا آنان را تجربه کرده باشد و در قدم بعد شروع به عادی سازی احساسات کنیم، بدین منظور که با صحبت کردن و یا اجرای یک سری از فعالیت ها به آن ها بگوییم که این احساسات برای همه افراد به وجود می آید اما تعداد کمی هستند که این می توانند این احساسات را کنترل کنند.


۱)شناخت احساسات

 

کودکانی که می توانند احساسات خود را بروز دهند کمتر درگیر دچار خشم و یا هیجانات غیر قابل کنترل و مشکلاتی از این قبیل می شوند به طور مثال کودکی که می تواند بگوید من از تو ناراحتم و یا احساسات دیگرش را با کلمه بیان کند یعنی احساسات خود را شناخته است. نکته قابل توجه آن است اکثر کودکان نمی توانند احساسات خود را بیان کنند و معمولا با نشانه های رفتاری احساسات خود را نشان می دهند به طور مثال پایشان را به زمین می کوبند، جیغ می زنند و یا رفتار های ناشایست دیگری از خود نشان می دهند که باعث خشمگین شدن والدینشان می شود. والدین باید با انجام فعالیت به کودکشان بیاموزند چگونه احساسات خود را در قالب کلمه بیان کنند، احساساتی همچون ترس، خشم، شادی، تعجب، غم که هر کدامشان اگر با کلمه بیان نشود می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به کودکان وارد کند.


۲)عادی سازی احساسات

 

کودکان نیز همانند بزرگسالان احساسات مختلفی را تجربه می کنند، گاهی خشمگین می شوند و گاهی می ترسند. باید کفت که یک سری از احساسات برای هر انسان لازم است و اگر آن را به همراه نداشته باشد می تواند باعث آسیب رسانی به او باشد، به طور مثال اگر برای امتحان اضطراب نداشته باشد درس نمی خواند و یا اگر احساسا ترس در او وجود نداشته باشد ممکن است چراغ قرمز را رد کند و باعث آسیب به خودش و دیگران شود. احساسات اگر از کنترل خارج شوند خطر ساز هستند و در عملکردی کاملا منفی را در پی دارند، در این موقعیت ها باید به کودکان آموزش داده شود که شدت احساسات را کنترل کنند و آن را برای خود عادی سازی کنند.(سعی کنید با توضیحات عینی و عملی به کودکان عادی سازی احساسات را بیاموزید)


۳)مقابله با خلق و خوی منفی

کودکان به دلیل حساسیت شخصیتی بسیار زیادی که دارند ممکن است با رفتار هایی از نظر والدینشان عادی است بشکنند، غمگین و دلخور شوند. به طور مثال اگر والدین یادشان برود که او را موقع خواب ببوسد و کاری که هر شب انجام می داده را فراموش کند می تواند کودکان را غمگین کند و احساسات ناخوشایندی را از خود نشان دهد.  کودکان در بیان احساساتشان عاجزند و به همین دلیل راه های اثر بخش برای کنار آمدن با غم و اندوهشان بیابند که همین موضوع در بروز خلق و خوی های منفی در آنان تأثیر زیادی می گذارد. چند روشی که در این مواقع والدین می توانند انجام دهند شامل:


برگرداندن و تغییر توجه

استفاده از لیست کار هایی که باعث خوشحالی آنان می شود

تصویر سازی ذهنی(فکر کردن به خاطرات خوب)

 

نقاشی کردن و ترسیم احساسات


۴)مدیریت و کنترل خشم

یکی از مهارت های مهم زندگی در همه انسان ها و در همه ی سنین مدیریت و کنترل خشم است. کودکان همانند بزرگسالان با موقعیت هایی رو به ور می شوند که آنان را خشمگین می کند. کودکان امروزی با بازی های کامپیوتری و فیلم هایی رو به هستند که موقعیت های تنش زای بسیار زیادی برای آنان فراهم می کنند. توصیه ای که به والدین می شود این است که نگذارند کودکان اخبار، بازی های کامپیوتری تنش زا، فیلم های اکشن و خشمگین ببینند زیرا دیدن خشونت در روان کودکان تأثیر بسیار زیادی دارد. والدین نیز باید الگوی خوبی باشند، با توجه به اینکه کودکان از والدینشان الگو می گیرند، والدین باید با رفتار های خود هنگام بروز خشم به کودکان نشان دهند تا در هنگام خشم لزوما نباید داد و فریاد زد و یا آسیب به خود و یا افراد دیگر وارد کرد. اما والدین چه کار هایی را باید انجام دهند:


به کودکان بگویید که خشم مانند اژدهایی است که درون همه افراد وجود دارد اما نباید بگذاریم کسی آن را ببیند

هنگام بروز خشم بگویید به جای داد و فریاد و آسییب رساندن به خودشان و یا افراد دیگر کار دیگری انجام دهند، به طور مثال با مداد یک برگه کاغذ را خط خطی کنند

بگویید اگر هنگامی خشمگین شد رفتار ناشایستی از خود نشان نداد برای او جایزه ای در نظر گرفته اید

هنگام خشم از یک تا ۲۰ را آهسته بشمارند

 

آب خنک بنوشند و یا به صورتشان آب بپاشند


۵)تخلیه انرژی و هیجان

 

کودکان انرژی و هیجان زیادی در خود دارند  که باید با بازی کردن آن را تخلیه کنند. طبق نظر روانشناسان کودکان را باید در موقعیتی قرار داد تا تنش ها وعصبانیت های گذشته خود را به گونه ای تخلیه کند. به طور مثال یک روزنامه باطله به او بدهید و بگویید ان را پاره کند و سپس آنان را به هوا پرت کند و خوشحالی کند فریاد بزند.


۶)مدیریت اضطراب

اکثر والدین کودکان خود را همیشه شاد می بینند و از اضطراب هایی که کودکشان با آن رو به رو است چشم پوشی می کنند. همه کودکان با اضطراب هایی دست و پنجه نرم می کنند که والدین از آن اطلاعی ندارد و همین موضوع می تواند آسیب های زیادی را به کودکان وارد کند. اضطراب صحبت کردن با افراد غریبه، امتحان، بیان یک سری از مسایل به والدین، ترس از مرگ و غیره. والدین در این مواقع چه توصیه هایی باید به کودکشان بکنند:


تنفس عمیق

تصویر سازی ذهنی مثبت

جایگزینی افکار

 

همدلی با کودک


۷)مهارت همدلی

زمانی که کودک بتواند خودش را جای دیگران بگذارد می تواند به ثبات احساسی، انعطاف پذیری، ارتباطات اجتماعی و حس خشنودی بهتری دست پیدا کند. با مهارت همدلی کودک خودش را در موقعیت دیگران می بیند و راحتتر می تواند انان را درک کند. به طور مثال زمانی که والدین از خریدن یک وسیله اسباب بازی امتناع می کنند او می تواند با مهارت همدلی خودش را جای والدین بگذارد و آنان را بیشتر درک کند و رفتار های ناشایست کمتری از خود نشان دهد. چند روش برای ابراز همدلی:


نشستن در کنار کسی که می خواهیم با او همدلی کنیم

پرسش در مورد احساس او

در آغوش گرفتن او

 

دست گذاشتن بر شانه های او


۷ روش کلیدی در تقویت کنترل هیجان کودکان

armoo.co بازدید : 34 چهارشنبه 28 اسفند 1398 نظرات (0)

ابزار وجود یا جرأت ورزی به این معنی است که فرد بتواند از حق و عقیده خود بدون تجاوز به حق و عقیده دیگران حمایت کند. این مهارت به فرد اجازه می دهد بدون به کار بردن هر گونه خشونت، پرخاشگری و تجاوز به حقوق دیگران، بتواند ضمن احترام به حقوق دیگران، به شیوه ای بسیار معقول، آرام، آزادانه و با اعتماد به نفس کامل، عقاید، احساسات و خواسته های خود را درباره ی یک موقعیت صادقانه ابراز کرده و از حقوق خود دفاع کند، بدون اینکه به شأن فردی و اجتماعی اش لطمه ای وارد شود.


کودکانی که نمی توانند خواسته ها و نظرات خود را بیان کنند سرخورده خواهند شد. آن ها وقتی احساس طرد شدن یا ناراحتی و عصبانیت می کنند، به جای بیان احساسات و نظرات خود، کناره گیری یا پرخاشگری می کنند. آموزش جرأت ورزی تکنیکی است که از طریق آن افراد می آموزند چگونه آرام باشند و در موقعیت های متفاوت اجتماعی، به طور مناسب و خوشایند ارتباط برقرار کنند.


برای آموزش قاطعیت به کودک، می توانیم از مثال حیوان ها استفاده کنیم:


مرحله  اول:ماسک سه حیوان(گرگ، لاک پشت و اسب) را تهیه کرده و ابتدا در مورد ویژگی های هر کدام از آن ها با بچه ها صحبت کنید.


به نظر شما اگر کسی لاک پشت را اذیت کند، او چه کار می کند؟

به نظر شما اگر کسی گرگ را اذیت کند او چه کار می کند؟

 

به نظر شما اگر کسی اسب را اذیت کند او چه کار می کند؟


مرحله دوم: پیامد رفتار هر یک هر یک از این سه حیوان را بررسی کنید.


لاک پشت: از حق خود دفاع نمی کند. همیشه ناراحت است، چون همه از او سؤاستفاده می کنند.

گرگ:همه از او می ترسند و از او دوری می کنند. چون دوستش ندارند، تنها می ماند.

اسب:در عین حال که از حق خود دفاع می کند، به کسی آزار نمی رساند . همه دوستش دارند و دوستان زیادی دارد.

 

مرحله سوم: به کودکان آموزش می دهیم که رفتار ما انسان ها هم مانند این سه حیوان است. برخی از افراد رفتاری مانند گرگ، برخی رفتاری مانند لاک پشت و برخی رفتارشان مثل اسب است.


۱)رفتار لاک پشتی(منفعلانه):

 

افرادی هستند که کاملا مطیعانه رفتار می کنند. اشخاص منفعل اغلب از تعارض و طرد شدن می ترسند. آن ها بر این باورند که اگر به اندازه ی کافی با شخصی که پرخاشگرانه رفتار می کند، مدارا کنند، شخص پرخاشگر بالاخره به رفتارش پی خواهد برد و دست از کارش بر می دارد. این افراد به تمام درخواست های دیگران عمل می کنند و هیچ کاری را در جهت احقاق حق خود انجام نمی دهند. افراد منفعل از تعارض اجتناب می کنند که این کارشناس باعث خشنودی دیگران می شود. عزت نفس خود را از دست می دهند و احساس فزاینده ی خشم و آسیب را در خود جمع می کنند.


۲)رفتار گرگی(پرخاشگرانه):

افراد پرخاشگر تسلط بر دیگران را از طریق واکنش های تند کلامی یا فیزیکی به دست می آورند. آن ها چون پیشبینی می کنند که مورد حمله واقع شوند، از خود واکنش های پرخاشگرانه نشان می دهند. آن ها کنترل خشم ندارند و با هر تلنگری منفجر می شوند و رفتار های ناشایست از خود بروز می دهند.


۳)رفتار اسبی(قاطعانه):

 

افراد قاطع بدون اینکه حقوق دیگران را پایمال کنند، از حقوق خود با رفتار مناسب و بدون پرخاشگری دفاع می کنند. حرف هایشان غیر تهاجمی و با جسارت بیان می کنند.


فعالیت: هر یک از حیوان های زیر هنگام عصبانیت و ناراحتی چه کار می کنند؟ پیامد رفتارشان چیست؟ به نظر شما رفتار کدام یک بهتر است.


فعالیت: هر یک از موقعیت های زیر را برای بچه ها نمایش دهید تا آن ها حدس بزنند، چه نوع رفتاری است.


 

مثال: ممکن است در این درس به من کمک کنی؟… به من چه خودت باید بخوانی! (نشانه رفتار گرگی)


قدرت نه گفتن

ما به دنیا نیامدیم تا آرزوها و خواسته های دیگران را برآورده کنیم، چرا که گاهی نیاز ها و خواسته های خود ما هم اهمیت بسیار زیادی دارد. ما تنها تا جایی می توانیم با دیگران همراه باشیم و رضایت آنان را به دست بیاوریم که حقوق خودمان را پایمال نکنیم و از اهداف خود دور نشویم.


برخی از والدین به فرزندان خود می آموزند که همیشه باید به حرف بزرگ تر ها گوش کرد و همیشه حق با بزرگتر ها است. این آموزش کاملا اشتباه است. کودک باید یاد بگیرد که گاهی هم به خواسته های دیگران  باید نه بگوید، چون در غیر این صورت خود را تسلیم هر نوع خواسته ی بیمار گونه و آزار دهنده ای کرده است.


راهنمای نه گفتن: برای چه کار هایی باید نه بگوییم


وقتی از ما خواسته می شود مسایلی را از والدین خود پنهان کنیم

وقتی خوراکی از طرف یک فرد ناآشنا به ما تعارف می شود

وقتی کسی کار خطر ناک به ما پیشنهاد می کند

 

وقتی که از ما می خواهند تا افراد غریبه همکاری کنیم


جرأت ورزی به کودکان، روش ها و آموزش ها


armoo.co بازدید : 111 سه شنبه 27 اسفند 1398 نظرات (0)

کسانی که سال ها است در سرمایه گذاری بر ارز های دیجیتال فعالیت دارند می دانند که توییتر نقش بسیار مهمی در علاقه مند کردن افراد به ارز های دیجیتال داشته است. بسیاری از محققان ارز دیجیتال با پیشبینی هایشان توانستند کاربران بسیار زیادی که در توییتر فعالیت داشتند را به سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال مجاب کنند. این نوع از مارکتینگ برای ارز های دیجیتال را همانند ادبیات دوره ۱۷۷۴ و کتاب های گوته مقایسه کردند، زیرا در آن دوران جوانان پس خواندن رمان های گوته مانند نقش اصلی آن رفتار می کردند و حتی این موضوع بر نوع لباس پوشیدنشان تأثیر داشت اما قضیه به این موضوع ختم نشد زیرا افراد بسیار زیادی از این داستان استفاده کردند و شروع به فروش وسایلی همچون بشقاب های و فنجان های چوبی ای که در این رمان گفته شده بود کردند و پول بسیار زیادی به جیب زدند. نکته مهم آن است نویسندگان می توانند نقش اساسی را در روند بازاریابی یک محصول داشته باشند.


چرا توییتر؟

 

همانطور که می دانیم تنها شبکه اجتماعی که هر فرد می تواند راجع به مواضیع مختلف به گفتگو بپردازد شبکه اجتماعی توییتر است. افرادی که در این شبکه اجتماعی حضور دارند با افرادی که در اینستاگرام و فیس بوک فعالیت دارند بسیار متفاوت هستند. افراد فعال در شبکه اجتماعی توییتر یا نویسنده هستند و یا خواننده هایی که حوصله خواندن دارند. تمام تحلیلگران معروف ارز های دیجیتال در توییتر فعالیت دارند و با نوشته های خود توانستند کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کنند.


به پیشبینی های تحلیلگران چقدر می توان اطمینان کرد؟

 

تحلیلگران معروف زیادی در توییتر فعالیت دارند که پیش بینی هایشان به حقیقت تبدیل شده است. اما باید گفت طبق استراتژی از پیش تعیین شده ای گروه ها یا همان قبیله های مختلف ارز دیجیتال سعی بر تخریب یکدیگر دارند به طور مثال تحلیلگری که در قبیله بیت کوین است با نوشته هایش سعی بر تخریب بیت کوین کش دارد. و یا قبیله اتریوم در حال جنگ با قبایل EOS ، Tron و Tezos است. ولد کاسته با “رهبری اندیشه حقوقی” غیر متا و ترولینگ خود، صورت مجرد توانسته است ریسک های بازار دیجیتال و آماری تقریبا دقیق درباره سقوط ارزشی و یا صعود آن ارائه دهد.


تحلیل گران معروف ارز های دیجیتال در توییتر

 

جان مک آفی است که با پش بینی های دیوانه کننده ای که در توییتر خود منتشر میکند بسیار شهرت پیدا کرده است او پیشبینی کرده بود که در سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین به پانصد هزار دلار خواهد رسید اما همانطور که می دانید در اویل سال ۲۰۲۰ سقوط بسیار غافل گیر کننده ای به تمام ارز های دیجیتال وارد شد و قیمت بیت کوین را به کانال ۵۰۰۰ دلار رساند. باید دید که آیا تا پایان سال و بعد از گذراندن هاوینگ که در اردیبهشت اجرا می شود آیا پیش بینی مک آفی درست از آب در می آید.


پاتا(pata) که فعالیت های قدیمش را با نام مستعار crypToBanger می داد نیز یکی دیگر از تحلیگران ارز دیجیتال در توییتر است او مدتی در توییتر معامله گر بدنامی بود. اما در حقیقت پاتو توانسته است با فرصت های فوق العاده خرید و سرمایه گذاری را به افراد نشان دهد.


نبراسکان گونه (NebraskanGoone) یکی از کار آفرینان ارز دیجیتال و از جمله تحلیگران فعال در توییتر است. او اغلب نمودار های تحلیلی بسیار جالبی را برای کابران به اشتراک می گذارد.


 

FlibFlib با فعالیت مستمر در توییتر و کانال تلگرامی خود توانسته است توسط کابران محبوب شناخته شود و تحلیل هایش بازده بسیار زیادی داشته باشد. او همچنین به عنوان جایزه هر هفته یکی از گزارشات کابران را در بازنشر می کند.


کلام آخر:

 

اگر یکی از علاقه مندان ارز های دیجیتال هستید توصیه می کنیم این توییت ها را جدی بگیرید اما تحلیلگران مشهور این صنعت را دنبال کنید تا خدایی ناکرده ضرر آنچنانی نبینید. باید گفت هیچکس نمی تواند پیشبینی دقیقی بر آینده ارز های دیجیتال داشته باشد و این کاملا طبیعی است زیرا هنوز ماشین زمان ساخته نشده است.


توییتر، موشکی که سوخت ارز دیجیتال را تأمین می کند

armoo.co بازدید : 33 دوشنبه 26 اسفند 1398 نظرات (0)

هر هفته کمپانی metal pay از کاربران خود می خواهد از یک شخص معروف در زمینه ارز های دیجیتال سؤالاتی بپرسند، مدیران این کمپانی با حذف بخش سؤالات شخصی، مهمترین سؤالات را انتخاب می کنند تا از آن فرد بپرسند و جواب آن را در قالب مقاله برای افراد علاقه مند به ارز های دیجیتال منتشر می کنند. در این مقاله از آرموو  نگاهی داریم به سؤالاتی که این کمپانی از اریک فینمن، کارآفرین و سرمایه گذار ۲۱ ساله مستقر در واشنگتن داشته است. اریک با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری در بیت کوین در سال ۲۰۱۱ ، اولین قدم خود را به سمت ارز های دیجیتال برداشت. او در سن ۱۸ سالگی به جوانترین میلیونر Bitcoin در جهان تبدیل شد و به عنوان نوجوان تأثیرگذار مجله TIME شناخته شد.


۱)سخت ترین چالشی که در صنعت ارز دیجیتال با آن رو به رو بوده اید چیست؟

من در دنیای فناوری با افراد خلاق زیادی آشنا شده ام. متأسفانه، هنوز یک سری از سرمایه گذاران قدیمی بسیار برجسته وجود دارد که در برابر تغییر مقاومت دارند. در ارز های رمز نگاری شده می بینید که افرادی در روشهای قدیمی خود گیر کرده اند و از سازگاری با روش های جدید و استفاده از تکنولوژی های روز خود داری می کنند. شما می توانید تمام تلاش خود را بکنید تا مردم از عقاید عقب مانده خود دور شوند، اما اغلب آنها مسیر قبلی خود را پیش می گیرند. این افراد باعث آسیب در روند ارز های دیجیتال می شوند و چالش های زیادی را ایجاد می کنند با وجود این، من اطمینان دارم که خلاق ترین افراد در پایان پیروز خواهند شد.


۲)جالب ترین مکانی که تاکنون بازدید کرده اید چیست و چرا؟

 

در سرتاسر جهان مکان های زیبای زیادی از مناطق روستایی تا شهری وجود دارد، اما یکی از مکانهایی که در ذهنم ماندگار شده است سنگاپور است. در سنگاپور همه مردم به فکر آینده هستند و می خواهند از ابزار هایی استفاده کنند که مسیر رو به پیشرفتی داشته باشد، برایم جالب بود دیدن افرادی که به ارز های دیجیتال علاقه زیادی داشتند و متمایل به سرمایه گذاری در آن بودند.


۳)گنجایش در صنعت بلاک چین برای شما چه معنایی دارد؟

 

از ابتدا، ارز های دیجیتال افرادی که سرمایه گذاری زیادی می کنند در بخش افراد تازه وارد را از دور خارج کنند تا خودشان در اولویت باشند. هر چه میزان گنجایش در بلاک چین دستخوش تغییر شود افراد بیشتری وارد این صنعت می شوند و سرمایه گذاری تنها به تعداد محدودی از افراد خلاصه نخواهد شد.


۴) اگر قرار بود امروز با ۵ میلیون دلار دارایی بازنشسته شوید، برای آینده خود چه می کردید؟

 

اگه بخوام صادق باشم باید بگویم برایم خیلی خسته کننده است. نمی دانم شاید ورزش اسکی روی آب را انتخاب کنم یا موسیقی گوش کنم. در هر صورت دنیای ارز های دیجیتال می تواند دنیا را در آینده تغییر دهد و من می خواهم سرمایه گذاری در آن را ادامه دهم.


۵)دوست داشتید در چه شغلی مشغول به کار باشید؟

 

من دوست دارم وقت خود را برای شروع یک بنیاد خیریه چند منظوره اختصاص دهم که به افراد نیازمند کمک می کند. و اکنون با همکاری ناسا بخشی از ثروتم را به robotic exo-skeleton اختصاص داده ام تا در مورد ربات های اسکلتی که به ناتوانان جسمی کمک بزرگی می کند تحقیقات و عملیات لازمه را انجام دهند.


۶)به نظر شما بزرگترین پیشرفت بلاک چین در سال ۲۰۲۰ چه خواهد بود؟

 

به نظر می رسد  که ویروس کرونا امسال بلاک چین را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد. ما در حال تجربه جدیدی هستیم، اما به نظر من این محاکمه جدید برای دنیای ارز های رمز نگاری شده است. من انتظار دارم که تکنولوژی و کاربران در نهایت قوی تر از همیشه ظاهر شوند. در نهایت امیدوارم ساتوشی ناکاموتو(بنیان گذار ناشناس بیت کوین) از این ویروس خطر ناک جان سالم به در برد.


منبع:۶ سؤال از اریک فینمن، میلیونر نوجوان بیت کوین

armoo.co بازدید : 42 یکشنبه 25 اسفند 1398 نظرات (0)

دغدغه تمام سرمایه گذاران بیت کوین این است آیا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ همانطور که پیش بینی شده است افزایش خواهد یافت یا خیر؟ طی چند روز گذشته با کاهش نا به هنگام و شوکه کننده بیت کوین و ورود آن به کانال ۵ هزار دلار اکثر سرمایه گذاران را دچار تردید در باب افزایش قیمت بیت کوین و سابر ارز های دیجیتال کرده است. هیچکس نمی تواند پیش بینی دقیقی راجع به ارز ها دیجیتال داشته باشد اما بنا به گفته علمی و بنا به تجربه محققان عملکرد بلاک چین در یک دهه اخیر تغییرات زیادی را خواهد کرد. افزایش سختی استخراج که بر روند استخراج بیت کوین را بسیار کند تأثر بسیار زیادی می گذارد از عواملی که به طور حتم قیمت بیت کوین را افزایش خواهد داد.


تغییرات بلاک چین در سال ۲۰۲۰

 

به طور خلاصه باید گفت طی یک دهه آینده ما شاهد بلاک چینی هستیم که مقیاس پذیرتر باشد و ویژگی حریم شخصی بیشتری دارد. با پیشرفت تکنولوژی در چند سال آینده مردم ارز های دیجیتال را بیشتر استفاده خواهند کرد و پلتفرمی که دارای حریم شخصی و ایمنی بیشتر باشد از اهمیت بالایی بر خوردار است، به همین خاطر ممکن است در سال های آینده بانک های دولتی و مؤسسات وارد بازار ارز های دیجیتال شوند.


مقیاس پذیری و حریم خصوصی

در سال ۲۰۲۰، بسیاری از محققان معتقدند که دو راه حل برای پیشرفت لایه ها به وجود خواهد آمد یا زنجیره های جدیدی ظاهر می شوند که توان معامله را با چندین مرتبه افزایش می دهد. هنگامی که بلاک چین با چندین دستورالعمل مقیاس پذیری بیشتری پیدا کند، می بینیم که برنامه های جدید برای ارز های دیجیتال به وجود می اید که موجب توسعه هر چه بیشتر ارز های دیجیتال می شود. بلاک چین به طور باید روند ایمنی سازی و حریم خصوصی را بیشتر تقوت کند تا کاربران با اطمینان بیشتری دارایی خود را در آن مبادله کنند.


به گفته برایان آرمسترانگ در سال ۲۰۲۰ اتفاق زیادی در ارز های دیجیتال رخ خواهد داد که قابل توجه ترین پیش بینی های وی شامل موارد زیر است:


۱)استفاده از پهن باند جایگزین مودم های ۵۶k ، یک راه حل مقیاس پذیر برای پشتیبانی از روش های جدید ارز های رمز نکاری شده است که تا سال ۲۰۳۰ حدود یک میلیارد کاربر را می تواند جذب کند.


۲)یکی از شبکه های غالب، یک راه حل حفظ حریم خصوصی را جایگزین خواهد کرد، و فرایند فعلی تکمیل معامله را با تکنولوژی بیشتری ارائه خواهد داد، دقیقاً مانند HTTPS که HTTP را برای مرور اینترنت و ارتباطات ضروری کرده است.


۳)شرکت های(استارت آپ ها) نوپا عواملی هستند که در زمینه ارز های دیجیتال با پیشرفت زیادی رو به رو خواهند شد و دستاورد های بسیاری را به همراه خوهند داشت.


 

۴)صرافی های غیر متمرکز dApps و حتی DEX به کاربران اجازه می دهد تا بطور مستقیم از کیف پول های خود تراکنش های شان را انجام دهند و این مورد می تواند اطمینان کاربران را بیشتر کند. روند رو به رشد این نوع صرافی های غیر متمرکز در آینده بیشتر خواهد بود.


منبع:چه آینده ای در انتظار ارز های دیجیتال است؟

armoo.co بازدید : 32 شنبه 24 اسفند 1398 نظرات (0)

این بیماری مرموز با شیوع سریع خود تقریبا تمام جهان را با خود درگیر کرده است و باعث آشفتگی در بازار بورس سهام شده است. هفته گذشته وال استریت بدترین روز خود در یک دهه اخیر را پشت سر گذاشت. این ویروس اقتصاد جهانی را دچار تزلزل کرده است که به عقیده محققان تا مدتی این روند ادامه خواهد داشت. سقوط نفت نیز یکی از مواردی بود که در پی شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد و اختلافاتی را میان کشور های روسیه و عربستان ایجاد کرد. این ویروس می تواند عرضه جهانی کالا را مختل کند، و این باعث می شود که شرکت ها و کارخانه هایی که در امر صادرات و واردات بودند ضرر های زیادی را متحمل شوند، همچنین می تواند کارگران را از کار بیکار کند و در نتیجه نیروی کار کاهش پیدا می کند و از طرف دیگر تقاضا برای محصولات و خدمات کند می شود.


مدیر عامل مدیریت صندوق بین المللی پول، کریستالینا جورجیووا می گوید شیوع این بیماری یک”بلاتکلیفی ترین” جهانی را در پی دارد.

 


 

اختلالات اقتصادی ناشی از ویروس، افزایش عدم اطمینان در ارزیابی های نوسانات در بازارهای مالی منعکس می شود. در حالی که عمق تأثیر کروناویروس بر اقتصاد تا حدودی غیر قابل پیشبینی است، اما واضح است که روند نابسامانی در انتظار کل دنیا است. بنابراین، سیاستگذاران باید فوراً اقدامات بسیاری را برای برطرف کردن هرگونه پیامد اقتصادی ناشی از ویروس انجام دهند.


روند نزولی ارز های دیجیتال

 

قیمت بیت کوین در دو روز گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است و یک روند نزولی کابوس وارانه را در پیش گرفته است که سرمایه گذاران این ارز را بسیار نگران و ناامید کرده. اما علت این روند چیست؟ شیوع ویروس خطرناک کرونا تمام بازار های جهانی را با روند نزولی رو به رو کرده است از بورس تا قیمت طلای جهانی و ارز های دیجیتال دچار سقوط و یا بهتر بگوییم سکته شده اند. به طرز باور نکردنی ای در چند دقیقه قیمت بیت کوین به کانال ۳ هزار دلار رسید و سرمایه گذاران را دچار بهت کرد.


آسیب هایی که کرونا ویروس بر تجارت بین المللی می گذارد

 

کرونا ویروس مستقیماً ضررهای اقتصادی را از طریق زنجیره های تأمین، تقاضا و بازارهای مالی شکل خواهد داد، و این امر روی سرمایه گذاری در تجارت، مصرف خانگی و تجارت بین المللی تأثیرات زیادی می گذارد. بسیاری از کشور های کالاهای خود را نمی توانند به فروش برسانند و این امر آسیب های اقتصادی زیادی به آنان وارد می کند. بسیاری از محققان ماه march یعنی اسفند تا اوایل فروردین را تلخ ترین دوران برای کارخانه های تولید کالا خوانده اند که این روندی دومینو وارانه در پی دارد و باعث اختلال در روند فروش و تولید کارخانه های سراسر دنیا دارد. ادامه ی این روند باعث کاهش بودجه بانک ها و در پی آن کاهش بودجه دولت ها برای تأمین نیاز های مردم خواهد داشت.


کاهش تقاضا خرید کالا از طرف مردم و ضرر کسب و کار های کوچک

این ویروس باعث شده است که مردم خرید نیاز های اولیه خود همچون نان، میوه جات و اقلام دیگر را بسیار کمتر از گذشته کنند و این روند بر کسب و کار های کوچک همچون نانوایی ها، مغازه ها، دست فروش ها و کارگران روز مزد ضربات بزرگی را وارد کرده است. مردم به دلیل ترس از قرار گرفتن در معرض ویروس از خرید برخی کالاها و استفاده از خدماتی همچون تاکسی و اتوبوس ها امتناع می کنند.


کلام آخر:

 

این بیماری با شیوع بسیار سریع خود و تأثیرات بسیار منفی ای که در پی داشته است ضرر های روحی، جانی و مالی بسیار زیادی به همه افراد در جهان وارد کرده است. در این روز های سخت بیشتر از قبل به یکدیگر کمک کنیم و به لحاظ پرداخت چک، اجاره خانه یا مغازه و موارد بسیار زیاد دیگر یاری رسان هم وطنان خود باشیم.


منبع:تأثیر ویروس کرونا بر بازار های مالی و اقتصادی

armoo.co بازدید : 34 چهارشنبه 21 اسفند 1398 نظرات (0)

تقاطع طلایی golden cross الگوی نمودار های شمعی است که به معنای یک سیگنال صعودی می باشد که در آن یک میانگین متحرک نسبتاً کوتاه مدت از یک میانگین متحرک بلند مدت عبور می کند. هنگامی که تقاطع طلایی رخ می دهد تحلیل گران نوید افزایش قیمت ناگهانی را به سرمایه گذاران می دهند. تقاطع طلایی یک الگوی نمودار فنی است که نشان دهنده پتانسیل معامله گری یک مجموعه بزرگ است. این تقاطع در نمودار ظاهر می شود که میانگین حرکت کوتاه مدت سهام از میانگین دراز مدت حرکت خود عبور کند. تقاطع طلایی را می توان با تقاطع مرگ در تضاد قرار داد زیرا تقاطع مرگ نشان دهنده روند نزولی در نمودارهای سرمایه گذاری است.


تقاطع طلایی نشان دهنده چیست؟

سه مرحله تا رسیدن به تقاطع طلایی وجود دارد. مرحله اول مستلزم آن است که روند نزولی در نهایت با فروپاشی فروش پایین می رود. در مرحله دوم، میانگین متحرک کوتاهتر یک تقاطع را از طریق میانگین متحرک بزرگتر تشکیل می دهد تا  دو خط نمودار در یک نقطه یکیدیگر را بشکنند و روند معکوس ایجاد شود. مرحله آخر ادامه صعود و روند رو به افزایش قیمت ها است. متداول ترین میانگین حرکت در حالت میانگین ۵۰ و ۲۰۰ دوره حرکت است که می تواند بین یک روز یا یک هفته و یا بیشتر به وجود آید.


مزایای اطلاع از تقاطع طلایی در بهبود روند معامله گری:

هنگام نوسانات بازار، شما را متوجه روند صعودی و یا نزولی می کند

درک درست از روند معاملاتی که در حال انجام است

تحلیل به موقع و عملکرد سریع پس از مشاهده نمودار

 

تعیین استراتژی رو به رشد برای معامله های پیش رو


محدودیت ها و معایب تقاطع طلایی

همه شاخص ها  معایبی دارند و هیچ شاخصی قادر به پیش بینی آینده نیست. بسیاری از اوقات، یک تقاطع طلایی مشاهده شده سیگنال نادرست تولید می کند و یک معامله گر می تواند خود را در مشکل بزرگی بیاندازد. بهتر است قبل از هر تصمیمی با مشاوران سرمایه گذاری تماس بگیرید و بعد دست به اقدامات لازمه بزنید.


تعریف تقاطع مرگ death cross

 

برعکس یک حرکت متقاطع متوسط ​​حرکت نزولی مشابه تقاطع مرگ را تشکیل می دهد و به نظر می رسد که نشان دهنده رکود در بازار است. تقاطع مرگ زمانی اتفاق می افتد که میانگین روند کوتاه مدت پایین می رود و از میانگین بلند مدت عبور می کند، و اساساً در جهت مخالف تقاطع طلایی قرار می گیرد. تقاطع مرگ رکود اقتصادی در ۱۹۲۹ ، ۱۹۳۸ ، ۱۹۷۴ و ۲۰۰۸ را نشان داده بود.


منبع:تحلیل بازار با استفاده از تقاطع طلایی

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 280
  • بازدید سال : 1,900
  • بازدید کلی : 5,550